• tai_3
  • tai_1
  • tai_2


logo

 

הקמפיין “תשמרי על הכוס שלך” בהובלת “זניט מדיה”, מגזין “טיים אאוט” ובאמצעות משרד “קרבט-וייס” זכה בפרס ברונזה בתחרות הפרסום האירופאית “יורובסט”. לתחרות הוגשו  כ-5,000 עבודות פרסום מכ-20 מדינות כאשר רק 10% מהם העפילו לשלב השורטליסט ומתוכן  נבחרו העבודות שזכו במדליות זהב, כסף וארד. מישראל עלו לשלב הגמר עבור עשייה קריאייטיבית  2 משרדים בלבד: משרד הפרסום באומן בר ריבנאי וחברת המדיה זניט, אשר זכתה בפרס ברונזה עם השותפים טיים אאוט וקרבט וייס על מהלך “תשמרי על הכוס שלך  ב-2 קטגוריות:

מדיה ו-PR. הקמפיין “תשמרי על הכוס שלך” היה אחד המדוברים בישראל בשנת 2014 וגם באירופה זכה כעת להכרה רשמית. כזכור, קמפיין זה היה היחיד שהעפיל לשלב השורטליסט גם בפסטיבל קאן האחרון. זהו הישג מרשים עבור קמפיין שבתום 4 ימים בלבד הצליח להעלות  במיידי ובאופן דרמטי את המודעות לתופעת “סם האונס”. הקמפיין נערך בראשית ינואר 2014 על פני  4 ימים (בין התאריכים 1-4 בינואר 2014) ולווה בקמפיין יחסי ציבור מקיף , במודעות בעיתונים ובבאנרים באתרים ויצר תוך שעות שיח עצום ברשתות החברתיות וזכה לסיקור אדיר.

מטרתו היתה להעלות את המודעות לדרך היעילה ביותר להימנע מטפטוף הסם למשקה והיא לשמור על הכוס המשקה הפרטית. במקביל לקמפיין הפרסומי, גובה בפעילות שטח נרחבת ובכ-40 ברים ומועדונים ברחבי ת”א , בהם חולקו אלפי כוסות קונוס אשר המבנה שלהן חייב את הנשים להחזיק את הכוס בכל עת. בנוסף חולק גם חומר הסברתי ע”ג תחתיות של כוסות עליו הודפס הסבר על סם האונס והסכנות הטמונות בו. מתוך סקר שבדק את עמדות הציבור והמודעות  לנושא לאחר הקמפיין  עלה כי קיימת מודעות גבוהה במיוחד בקרב קהל היעד: צעירים בגילאי 18+  (כ-44% ) ובגילאי  18-29 (כ-55%).  מעל 90% מהנשאלים  מצאו כי לקמפיין חשיבות גדולה וכי יש לחזור עליו בעתיד. יצוין כי אחוז מודעות דומה יכולים לזקוף לזכותם רק קמפיינים מסחריים המתקיימים לאורך זמן ואשר מושקעים בהם תקציבים של למעלה ממיליון ₪ .

בהיותו קמפיין בעל מסר חד אך פרובוקטיבי חלה התפלגות חציונית מובהקת באשר לגישה ולהתייחסות אליו:- 50%  מההקשרים אליו היו חיוביים תוך שימוש במילת התואר “גאוני בעוד  50% מההקשרים  היו שליליים וטענו כי הקמפיין  בוטה תוך התייחסות לאי הנוחות שמייצר משחק המילים שבו. אלה סברו גם ש”אינו מכבד נשים”. (סקר האומניבוס נערך באמצעות מכוני  המחקר  “רושינק”  ו”מכ”ם מחקרים”, במדגם ארצי מייצג ובניתוח השיח ברשתות החברתיות.)

 

hotel_vacation-icon_without-relection_02
תקשורת ותוכן לדוגמא:

 

הקמפיין “תשמרי על הכוס שלך” זכה בפרסים בינלאומיים @ The Marker, דצמבר 2014

הקמפיין זכה בפרס בתחרות Eurobest @ טיים אאוט, דצמבר 2014

פרס ברונזה לקמפיין “תשמרי על הכוס שלך” @ אייס, דצמבר 2014